Redovisningsansvarig/Controller

Vi söker nu en affärsinriktad och förändringsbenägen Redovisningsansvarig/Controller som skall vara med och effektivisera och utveckla ekonomiarbetet. Tillsammans med nuvarande ekonomiavdelning bildar ni ett framgångsrikt team. Positionen spänner över ett brett fält av spännande uppgifter.

 

Du ansvarar:

  • helt övergripande för bolagets redovisning och bokslut och arbetar med säkerställa att de löpande operativa uppgifterna avseende redovisning genomförs enligt gällande lagar och regelverk.  
  • för bolagets momsredovisning och att skatter och avgifter betalas i tid.
  • för att rapporter och uppföljningsmallar produceras enligt önskemål och krav från verksamheten. Uppföljning och analys av resultat för att hitta orsaker till avvikelser samt föreslå åtgärder på dessa.
  • för att utveckla redovisningen i bolaget så att den anpassas efter de förändrade kraven från verksamheten samt säkerställa att redovisningen ger ett så bra verksamhetsstöd som möjligt.
  • för att genomföra verksamhetsanalyser, stötta övriga funktioner med intäkts- och kostnadsuppföljning samt ansvara för att utveckla processer internt i företaget som påverkar kontrollen och kvalitén på redovisning och finansiella nyckeltal.

Du rapporterar direkt till CFO.

Placeringsort är Kalmar.

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som är utbildad ekonom eller innehar motsvarande arbetslivserfarenhet. Har du en  magister- eller kandidatexamen inom ekonomi med inriktning på redovisning är detta mycket meriterande. Vi ser att du har minst en femårig erfarenhet från arbete med redovisning i bolag med över 100 MSEK i omsättning. Vi önskar även att du har erfarenhet från en arbetsplats som bedriver exportförsäljning och hanterar internationell moms.

Du har arbetat med affärsnära analyser och/eller controlling tidigare.

Din kunskap inom MS Office med betoning på Excel och vana att bygga egna typer av mallar och rapporter är god. Vi arbetar i Microsoft NAV och det är meriterande om du är en van användare av detta eller andra liknande affärssystem.

Övriga meriterande erfarenheter är:

  • Arbete kopplat till konsumentförsäljning och/eller e-handelsföretagande
  • Uppsättning av BI- system och processutveckling
  • Löne- och personaladministration
  • Kassaflöde, likviditetsplanering och valutaplanering

Som person är du organiserad och strukturerad i ditt arbetssätt. Du agerar självgående och tar egna initiativ som utvecklar ditt arbete och funktion. Du är en god kommunikatör som får siffror och data förståelig och greppbar även för personer som inte dagligen arbetar med detta. Du är positiv till sättet och en stark lagspelare. Du beskriver dig som prestigelös, flexibel och en person som vill och vågar komma med nya idéer och förslag.

Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

 

Hur du ansöker

I denna rekrytering samarbetar Designonline med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se

Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.

Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post linda@telinrekrytering.se

Välkommen med din ansökan.