Jobba hos oss

Vill du jobba med den ledande e-butiken inom skandinavisk design?

Vi på designonline är en kreativ grupp med olika kompetenser som tillsammans driver och utvecklar den ledande e-butiken inom skandinavisk inredning och design. Vi är stolta över att kunna presentera fler än 170 välrenommerade varumärken och tusentals olika designprodukter. Våra kunder finns i hela världen och det är en stor och spännande utmaning att arbeta mot en internationell marknad.

 

Vi söker ständigt nya engagerade medarbetare

Vi söker dig som brinner för inredning och vill arbeta i ett snabbt växande företag tillsammans med kreativa medarbetare. Vi värdesätter en prestigelös arbetsmiljö där människor i olika åldrar och med olika bakgrund är med och formar nya idéer.

Tidigare erfarenhet från e-handel är värdefullt för oss samt erfarenhet av att arbeta mot en internationell marknad. Språkkunskaper är en kompetens som efterfrågas alltmer i takt med att vi satsar på nya marknader.

 

På designonline jobbar vi inom följande områden:

Kundservice
Lager & logistik
Sortiment & Inköp
Ekonomi
Marknad & Kommunikation
IT

 

Välkommen att höra av dig till oss!

Skicka din intresseanmälan till bank.bergstrom@designonline.se. Skriv "Intresseanmälan" i ämnesraden.

 

 

Just nu söker vi:

Drivna Utvecklare inom e-handel till Designonline i Kalmar sökes.
 
Om tjänsten
Vi söker nu dig som vill bli del av ett härligt gäng, där vi blandar skratt och hög kvalité för att leverera det bästa till våra kunder. Att jobba som utvecklare hos oss passar dig som gillar variation, uppskattar problemlösning och vill utvecklas i din profession.
 
Som utvecklare kommer du att tillsammans med dina kollegor ansvara för utveckling av företagets system och tekniska processer. Arbetsplatsen präglas av drivkraft och stort fokus på digitala marknadsplattformar och användarvänliga system.

Med ett intresse för programmering och ett naturligt engagemang för att delta i teamet både på ett personligt och yrkesmässigt plan bidrar du till vår affärsmässiga utveckling som organisation. Som utvecklare är du delaktig i olika projekt som syftar till att skapa effektiva system och processer, där det ges stort utrymme att komma med egna idéer.
 
Hos Designonline får du jobba i site-teamet som utvecklar e-handelsplattformen. Du kommer bygga tjänster och funktioner både till besökare och kunder men även verktyg som används av anställda i bolaget. Du får vara med i hela utvecklingsprocessen, från vision och planering till deploy i produktion. Tillsammans med teamet levererar du plattformen som hela bolaget bygger på.
Placeringsort är Kalmar.
 
Kvalifikationer
Vi tror att du har minst 4 års erfarenhet av att ha arbetat med IT i någon form samt erfarenhet av att jobba i större projekt sen tidigare. Dina kompetenser finns bland annat inom .NET MVC, Episerver Commerce, SQL, CSS och Javascript. Har du erfarenhet av Cloudhosting, Serverless och komplexa integrationsflöden är det meriterande. 
 
Som person är du lösningsorienterad och trivs i en roll med mycket ansvar. Du är driven och vågar ta egna initiativ. Du är strukturerad och kan planera och organisera arbetet tillsammans med dina kollegor, vilket kräver en god samarbetsförmåga och är att du är lyhörd.
Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
 
Om arbetsgivaren
Designonline startades 2002 och har idag kunder i fler än sjuttio länder. Våra webbplatser administreras med en toppmodern E-handelsplattform byggd för att växa med all tänkbar funktionalitet i många språk och med avancerad logistik. Vår ambition är inte att presentera allt som finns på marknaden, utan ett urval av det allra bästa. Därför lägger vi ett stort arbete på att finna produkter som ger det lilla extra till ditt hem.
Läs mer på www.designoline.se
 
Hur du ansöker
I denna rekrytering samarbetar Designonline med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. 
För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.
Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post linda@telinrekrytering.se

Välkommen med din ansökan.

Vi söker nu en affärsinriktad och förändringsbenägen Redovisningsansvarig/Controller som skall vara med och effektivisera och utveckla ekonomiarbetet. Tillsammans med nuvarande ekonomiavdelning bildar ni ett framgångsrikt team. Positionen spänner över ett brett fält av spännande uppgifter.

 

Du ansvarar:

  • helt övergripande för bolagets redovisning och bokslut och arbetar med säkerställa att de löpande operativa uppgifterna avseende redovisning genomförs enligt gällande lagar och regelverk.  
  • för bolagets momsredovisning och att skatter och avgifter betalas i tid.
  • för att rapporter och uppföljningsmallar produceras enligt önskemål och krav från verksamheten. Uppföljning och analys av resultat för att hitta orsaker till avvikelser samt föreslå åtgärder på dessa.
  • för att utveckla redovisningen i bolaget så att den anpassas efter de förändrade kraven från verksamheten samt säkerställa att redovisningen ger ett så bra verksamhetsstöd som möjligt.
  • för att genomföra verksamhetsanalyser, stötta övriga funktioner med intäkts- och kostnadsuppföljning samt ansvara för att utveckla processer internt i företaget som påverkar kontrollen och kvalitén på redovisning och finansiella nyckeltal.

Du rapporterar direkt till CFO.

Placeringsort är Kalmar.

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som är utbildad ekonom eller innehar motsvarande arbetslivserfarenhet. Har du en  magister- eller kandidatexamen inom ekonomi med inriktning på redovisning är detta mycket meriterande. Vi ser att du har minst en femårig erfarenhet från arbete med redovisning i bolag med över 100 MSEK i omsättning. Vi önskar även att du har erfarenhet från en arbetsplats som bedriver exportförsäljning och hanterar internationell moms.

Du har arbetat med affärsnära analyser och/eller controlling tidigare.

Din kunskap inom MS Office med betoning på Excel och vana att bygga egna typer av mallar och rapporter är god. Vi arbetar i Microsoft NAV och det är meriterande om du är en van användare av detta eller andra liknande affärssystem.

Övriga meriterande erfarenheter är:

  • Arbete kopplat till konsumentförsäljning och/eller e-handelsföretagande
  • Uppsättning av BI- system och processutveckling
  • Löne- och personaladministration
  • Kassaflöde, likviditetsplanering och valutaplanering

Som person är du organiserad och strukturerad i ditt arbetssätt. Du agerar självgående och tar egna initiativ som utvecklar ditt arbete och funktion. Du är en god kommunikatör som får siffror och data förståelig och greppbar även för personer som inte dagligen arbetar med detta. Du är positiv till sättet och en stark lagspelare. Du beskriver dig som prestigelös, flexibel och en person som vill och vågar komma med nya idéer och förslag.

Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

 

Hur du ansöker

I denna rekrytering samarbetar Designonline med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se

Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.

Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post linda@telinrekrytering.se

Välkommen med din ansökan.

Att jobba på designonline.se

Meet Pearl Safari – Intern at Scandinavian Design Center

Upon commencing my junior year in Sydney, I was interested in an internship that would  better my experience in my field of study – International Business. I chose Scandinavian  Design Center since it matched my career goals. I’m keen in working for an organization that  undertakes global operational activities. Having spent 15 weeks here, I have worked with  people of different nationalities in a vibrant work setting. 

I was taken under the wing of my mentor, Annika with whom I closely worked with on the  English site. I was mostly impressed with the amount of responsibility given to me within a short period. At the company, I was encouraged and supported to develop my own  Marketing events. Observing what professionals do helped in gaining new insights about the  field. During this journey, I also had a chance to develop my analytical and interpersonal  skills. 

The internship was not only professional but also a human experience. The hierarchy was  very flat, something I experienced for the first time. I would always look forward to the fika  and lunch breaks with my colleagues. From time to time, we had after-work activities such as  dinners and barbeques, which were always filled with laughter. 
I have nothing but praise for all my colleagues, who helped shape this fantastic experience  here. The internship was relevant to my studies and has been nothing short of a practical  and enriching process. It is something that will be very useful in my future career – which will  hopefully continue in Sweden once I graduate.