För att förbättra kundupplevelsen på designonline.se använder vi cookies. Genom att fortsätta på sidan accepterar du användandet av cookies.

Ok!

Jobba hos oss

Vill du jobba med den ledande e-butiken inom skandinavisk design?

Vi på designonline är en kreativ grupp med olika kompetenser som tillsammans driver och utvecklar den ledande e-butiken inom skandinavisk inredning och design. Vi är stolta över att kunna presentera fler än 170 välrenommerade varumärken och tusentals olika designprodukter. Våra kunder finns i hela världen och det är en stor och spännande utmaning att arbeta mot en internationell marknad.

 

Vi söker ständigt nya engagerade medarbetare

Vi söker dig som brinner för inredning och vill arbeta i ett snabbt växande företag tillsammans med kreativa medarbetare. Vi värdesätter en prestigelös arbetsmiljö där människor i olika åldrar och med olika bakgrund är med och formar nya idéer.

Tidigare erfarenhet från e-handel är värdefullt för oss samt erfarenhet av att arbeta mot en internationell marknad. Språkkunskaper är en kompetens som efterfrågas alltmer i takt med att vi satsar på nya marknader.

 

På designonline jobbar vi inom följande områden:

Kundservice
Lager & logistik
Sortiment & Inköp
Ekonomi
Marknad & Kommunikation
IT

 

Välkommen att höra av dig till oss!

Skicka din intresseanmälan till bank.bergstrom@designonline.se. Skriv "Intresseanmälan" i ämnesraden.

 

 

Just nu söker vi:

Social Media Manager till Design Online AB

Älskar du att arbeta målinriktat med kreativ kommunikation i sociala medier samt har ett stort intresse för inredning och människor? Är du dessutom duktig på att med hjälp av analyser ständigt dra nya lärdomar av arbetet i digitala kanaler? Kanske är du till och med en duktig fotograf eller filmskapare? Då kan denna tjänst som Social Media Manager vara något för dig.

 

Designonline som grundades 2002 vill hjälpa människor i hela världen att skapa ett tidlöst, välkomnande och socialt hem att dela med nära och kära. Därför älskar vi skandinavisk inredning, särskilt med fokus på matplatsen och det dukade bordet där människor kan dela viktiga stunder av social gemenskap både till vardag som till fest. Vårt breda sortiment består av tusentals noga utvalda inredningsartiklar från fler än 200 skandinaviska varumärken som Rörstrand, Broste Copenhagen, Iittala, String möbler, Ferm Living, Nordic Nest och Watt & Veke med flera. Totalt är vi ca 70 anställda. Vår försäljning sker via 9 olika e-butiker riktade till mer än 11 olika marknader världen över. Besök gärna designonline.se.

Vi söker en entusiastisk och briljant Social Media Manager

Vi växer och utvecklas! Nu söker vi dig som vill vara med oss för att skapa en kundupplevelse av världsklass. Vi förstärker därför vår kommunikationsavdelning med en engagerad och driven Social Media Manager med erfarenhet av att arbeta både strategiskt och operativt med Content Marketing och Sociala Medier. Din uppgift blir att bygga community och varumärke i sociala medier med syftet att engagera och bygga en varaktig relation mellan Designonline och vår publik. Du bidrar till att en ständigt växande skara av följare känner sig engagerade, hjälpta och inspirerade, så till den grad att de väljer att vara våra kunder som ständigt återkommer till oss. Du är självklart mycket intresserad av design och inredning. Är du dessutom en duktig fotograf eller filmskapare så är det ett stort plus.

Dina ansvarsområden är att:

  • Utifrån lagd kommunikationsstrategi, på ett kreativt och engagerande sätt kommunicera med vår publik i sociala medier på ett sätt som utifrån målgruppens perspektiv är entusiasmerande, hjälpande, relevant och rätt i tiden.
  • Månadsvis skapa en övergripande plan för sociala medier och veckovis skapa en detaljerad publiceringsplan för alla våra kanaler i sociala medier såsom: Instagram, Facebook och Pinterest. Planerna för sociala medier skapar du alltid utifrån vår kundfokuserade konceptstrategi samt vår redaktionella kvartalsplan för Content Marketing som du är med och tar fram tillsammans med övriga teamet.
  • Månadsvis och veckovis säkerställa att publiceringsplanen för sociala medier även är i synk med annan kommunikation som exempelvis kampanjer på siten och nyhetsbrev.
  • Veckovis koordinera, ta fram och synka copy för innehållet i alla kanaler för sociala medier.
  • Säkerställa att dagliga publiceringar våra sociala medier verkställs och att de sker på rätt dagar och vid rätt tider.
  • Bevaka och svara på kommentarer och reaktioner som rör innehåll i Design onlines sociala medier samt aktivt delta i andra för målgruppen relevanta konversationer i sociala medier – även då med influencers – alltid med syftet att bygga en varaktig och relevant relation med målgruppen.
  • Att med olika verktyg bevaka och tillvarata UGC för att bygga och stärka vår community, hjälpa och vägleda andra kunder i köpprocessen samt lära oss av kundernas egna idéer och bidra till att sprida dem till fler.
  • Månadsvis och veckovis, utifrån satta mål och KPIs, samla och analysera korrekt och relevant data från actions genomförda i sociala medier, samt kontinuerligt använda lärdomarna för att utveckla fortsatt arbete. Det är också viktigt att du är duktig på att sammanställa, presentera och dela med dig av lärdomarna i teamet i vecko- och månadsrapporter för att utveckla hela teamets möjligheter till ständigt starkare prestationer som kan bidra till att skapa fler och nöjdare kunder.
  • Delta i teamets arbete med idéskapande och redaktionell planering för Content Marketing. Det här arbetet sker alltid med avstamp i Design onlines mission, filosofi och affärsmål och med målgruppens intressen, frågor och preferenser i fokus.
  • Delta i arbetet med strategisk trendspaning och i idéskapandet kring hur trender kan appliceras på vårt budskap och vårt innehåll för att entusiasmera vår publik.
  • Ansvara för ett större arbete med influencer marketing med syftet att skapa spridning och engagemang även via de här kanalerna utifrån våra mål och tillhörande KPIs.
  • Ta fram förslag på strategier och planer för engagerande och varumärkesbyggande annonsering i sociala medier med fokus på innehåll av typen Content Marketing.
  • Ta fram briefer till interna och externa samarbetspartners – som exempelvis stylister, fotografer och influencers - utifrån lagd kommunikationsstrategi och satt bildmanér, samt koordinera material och produkter som externa partners behöver.
  • Har du kunskap inom fotografering eller film ser vi gärna att du även deltar i arbetet med att ta fram bilder eller rörligt material som på olika vis kan användas i vår kommunikation till kund.

 

För att lyckas i rollen behöver du:

  • Genuint intresse för människor, design och inredning.
  • Relevant utbildning och arbetslivserfarenhet i digital kommunikation, sociala medier, och content marketing. Du är ständigt aktiv i sociala medier och följer viktiga influencers inom området inredning.
  • Relevant erfarenhet av att arbeta med att skapa nya och återkommande kunder.
  • Erfarenhet och riktig talang för att skriva bra och engagerande texter både på mycket god svenska och mycket god engelska.
  • Flerårig erfarenhet av att arbeta med digitala publiceringsverktyg för webb, blogg och sociala medier.
  • Erfarenhet att arbeta med olika analysverktyg för utvärdering av arbetet i sociala medier och god förmåga att bygga strategier och nya idéer utifrån analyserna.
  • Grundläggande kunskap kring bildhantering och erfarenhet av att arbeta med bildhanteringsappar och program som Photoshop och InDesign.
  • Vara en van beställare mot byråer, fotografer och influencers.
  • Förmåga att hålla i flera arbetsuppgifter och ansvarsområden som hör till flera parallella projekt.
  • Ett stort plus om du är bra på att fotografera eller producera rörligt material speciellt anpassat för sociala medier.
  • Ett plus om du har kunskap i SEO för redaktionellt innehåll.
  • Ett plus om du är bra på styling inom området inredning eller dukning.
  • Ett plus om du har erfarenhet att arbeta med PR.

 

Personliga egenskaper

Vi söker dig som en är erfaren Social Media Manager med stor förmåga att med hjälp av strategisk kommunikation engagera människor med intressanta budskap och idéer levererade i bild, film och text. Du är mycket mål- och resultatfokuserad och driver saker framåt. Du är också analytisk och förstår vikten av att använda data för att utvärdera resultat och lära av analyserna för att förbättra kunskaperna om målgruppens preferenser och triggers för att på så vis i nästa steg förbättra kommunikationen både på detaljnivå och mer strategiskt. Vidare är du initiativtagande och mycket handlingskraftig men samtidigt noggrann och duktig på att prioritera. Du är också bra på att presentera och utbyta idéer med personer i din omgivning. Som person är du social, lyhörd och prestigelös samt förstår värdet av att arbeta både utifrån en definierad roll och i team. 

Det är också viktigt att du är en flexibel person som klarar av att prioritera om rätt och agera handlingskraftigt när snabba förändringar sker. Vi är ett bolag som växer snabbt och därför kan arbetsdagen med kort varsel förändras och det kan dyka upp nya, oförutsedda uppgifter som behöver lösas. Du behöver också ha en god förmåga att hantera perioder med hög belastning och tycka det är roligt att ha mycket att göra samt vara duktig på att arbeta effektivt med flera olika projekt och uppgifter parallellt.

 

Välkommen till Designonline

Som Social Media Manager på Designonline får du vara med och utveckla ett mycket spännande kommunikationsarbete på temat inredning. Du rapporterar direkt till Kristina Niesel, Head of Engagement and Concept på Designonline. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Design online blir din arbetsgivare och du är placerad på Design onlines huvudkontor på Amerikavägen i Kalmar.

Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan så snart som möjligt direkt till marie.backwall@designonline.se. Sista ansökningsdag är den 15 maj men skicka gärna in din ansökan redan idag. Vi kommer göra urval och intervjuer löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden har gått ut. Eventuella frågor besvaras av Marie Bäckwall, Head of People & performance på samma mail som ovan.

Drivna Utvecklare inom e-handel till Designonline i Kalmar sökes.
 
Om tjänsten
Vi söker nu dig som vill bli del av ett härligt gäng, där vi blandar skratt och hög kvalité för att leverera det bästa till våra kunder. Att jobba som utvecklare hos oss passar dig som gillar variation, uppskattar problemlösning och vill utvecklas i din profession.
 
Som utvecklare kommer du att tillsammans med dina kollegor ansvara för utveckling av företagets system och tekniska processer. Arbetsplatsen präglas av drivkraft och stort fokus på digitala marknadsplattformar och användarvänliga system.

Med ett intresse för programmering och ett naturligt engagemang för att delta i teamet både på ett personligt och yrkesmässigt plan bidrar du till vår affärsmässiga utveckling som organisation. Som utvecklare är du delaktig i olika projekt som syftar till att skapa effektiva system och processer, där det ges stort utrymme att komma med egna idéer.
 
Hos Designonline får du jobba i site-teamet som utvecklar e-handelsplattformen. Du kommer bygga tjänster och funktioner både till besökare och kunder men även verktyg som används av anställda i bolaget. Du får vara med i hela utvecklingsprocessen, från vision och planering till deploy i produktion. Tillsammans med teamet levererar du plattformen som hela bolaget bygger på.
Placeringsort är Kalmar.
 
Kvalifikationer
Vi tror att du har minst 4 års erfarenhet av att ha arbetat med IT i någon form samt erfarenhet av att jobba i större projekt sen tidigare. Dina kompetenser finns bland annat inom .NET MVC, Episerver Commerce, SQL, CSS och Javascript. Har du erfarenhet av Cloudhosting, Serverless och komplexa integrationsflöden är det meriterande. 
 
Som person är du lösningsorienterad och trivs i en roll med mycket ansvar. Du är driven och vågar ta egna initiativ. Du är strukturerad och kan planera och organisera arbetet tillsammans med dina kollegor, vilket kräver en god samarbetsförmåga och är att du är lyhörd.
Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
 
Om arbetsgivaren
Designonline startades 2002 och har idag kunder i fler än sjuttio länder. Våra webbplatser administreras med en toppmodern E-handelsplattform byggd för att växa med all tänkbar funktionalitet i många språk och med avancerad logistik. Vår ambition är inte att presentera allt som finns på marknaden, utan ett urval av det allra bästa. Därför lägger vi ett stort arbete på att finna produkter som ger det lilla extra till ditt hem.
Läs mer på www.designoline.se
 
Hur du ansöker
I denna rekrytering samarbetar Designonline med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. 
För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.
Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post linda@telinrekrytering.se

Välkommen med din ansökan.

Har du hög systemförståelse samt erfarenhet från att ha arbetat med informationssystem och masterdata? Är du strukturerad i ditt arbetssätt och tycker om att engagera dig i processförbättringar?

 

Som Masterdataansvarig har du det övergripande ansvaret för produktdata i samtliga våra system. Du arbetar aktivt för att säkerställa att vår produktdata är strukturerad och korrekt. Du strävar hela tiden efter att optimera och effektivisera arbetet genom att utveckla processer som rör produktinformation.

 

Det krävs att du är noggrann och hela tiden strävar efter att förbättra. Du trivs i ett högt arbetstempo och arbetar strukturerat även under stress. Det förväntas att du identifierar problem och gör allt du kan för att hitta de bästa lösningarna. Du rapporterar till CPO.

Ditt mål är att vi alltid har korrekt produktdata i samtliga våra system.

 

Ansvarsområden/uppgifter

·        Övergripande ansvar för produktdata i samtliga system, bland annat ERP, PIM och webbplattform.

·        Sätta och implementera strategin för hur produktdata ska struktureras för att leverera bästa kundupplevelse och stötta verksamheten.

·        Ansvar för att utforma och utveckla samtliga processer som rör produktinformation för att optimera och effektivisera arbetet.

·        Ansvar för att produktdatakvalitén håller en hög nivå.

·        Systemägare för PIM-system.

·        Lägga upp och underhålla produktinformation i samtliga system.

·        Löpande kontakt med externa partners inom masterdata området, ex systemleverantörer och översättningsbyråer.

·        I nära dialog med övriga organisationen säkerställa att produktdata underlättar de olika avdelningarnas arbetsuppgifter.

 

Placeringsort är Kalmar.

 

Kvalifikationer

Du som söker har en generellt hög datorvana och gärna erfarenhet från liknande arbete. Att du har mycket goda kunskaper inom Officepaketet och framförallt Excel är ett krav. Har du även erfarenhet från att ha arbetat i Microsoft NAV, Episerver och/eller PIM-system är det meriterande.

Du har lätt för att lära dig nya saker, förstår snabba skiftningar i arbetsvardagen och agerar därefter proaktivt för att ligga i framkant. Du har god förståelse för processer och flöden, och hur dessa kan förbättras löpande.

 

För att trivas i rollen är det viktigt att du trivs med ett högt tempo och tycker det är roligt med tidvis intensiva perioder. Därför krävs det också att du som person är mycket strukturerad i ditt arbetssätt samtidigt som du är noggrann med detaljer. 

 

Vidare har du en mycket god förmåga att arbeta självgående och ser kontinuerligt möjligheter i hur den egna arbetsuppgiften kan förbättras. Samtidigt är du också en naturlig och kommunikativ ledare som ser olika individers förmåga och kan därmed optimera resultatet genom en god dialog.

Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

 

Om arbetsgivaren

Design Online startades 2002 och har idag kunder i fler än sjuttio länder. Våra webbplatser administreras med en toppmodern E-handelsplattform byggd för att växa med all tänkbar funktionalitet i många språk och med avancerad logistik. Vår ambition är inte att presentera allt som finns på marknaden, utan ett urval av det allra bästa. Därför lägger vi ett stort arbete på att finna produkter som ger det lilla extra till ditt hem.

Läs mer på www.designonline.se

 

Hur du ansöker

I denna rekrytering samarbetar Design Online med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se

Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. 
För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.

Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post linda@telinrekrytering.se

Välkommen med din ansökan.

Nu söker vi dig som vill vara med oss och ta nästa steg i vår spännande resa. Vi ska förstärka vårt Commerce-team med en SEO Manager som ska jobba med att driva och utveckla vårt SEO arbete. Rollen innefattar ett brett ansvarsområde med ett övergripande ansvar för den organiska trafiken av alla våra tio sajter. För att vara framgångsrik i rollen behöver du förmågan att arbeta både operativt och strategiskt. Du kommer att vara spindeln i nätet och utbildar våra copywriters, kategorichefer och tech-medarbetare att tänka SEO i alla steg.

 

Dina ansvarsområden är:

  • Utveckla befintliga och ta fram nya strategier för ökad organisk trafik till våra sajter samt operativt genomföra det faktiska arbetet.
  • Dagligen analysera data såsom söktermer, rankningar och trafik för att optimera våra resultat.
  • Dela analyser med resterande del av organisationen för att uppnå maximal ROI för våra insatser.
  • Följa trender i sökbeteenden, konsumentbeteenden, säsonger osv. för att säkerställa att vi hela tiden utvecklas och är relevanta ur ett kundperspektiv.
  • Samarbeta med våra copywriters för att säkerställa att texterna vi skapar är SEO-optimerade på alla språk.
  • Omvärldsbevakning för att omedelbart kunna agera vid Googles uppdateringar.
  • Beställningar, kravställningar och uppföljningar i samarbetet med externa partners.
  • Driva innovation och leda arbetet med att införa nya arbetssätt.

 

För att lyckas i rollen så tror vi att du:

  • Har mycket goda erfarenheter (minst 3 år) från att jobba med SEO i ett e-handelsbolag eller som konsult för e-handelsbolag.
  • Har erfarenhet från att jobba med Google Analytics, Search Console, Screaming Frog, Majestic, SEMrush, Ahrefs eller liknande analysverktyg.
  • Är datadriven, älskar siffror och analyser och baserar dina beslut på fakta. Excel är din bästa kompis!
  • Är mycket bra på att kommunicera då ditt arbete innebär ett tätt samarbete med resten av organisationen och kontakt med externa partners.
  • Vågar testa nya saker, utmana nuläget och alltid vill att saker ska bli bättre. Vi förväntar oss att du är självgående och vågar ta egna beslut baserat vad du ser är bäst för att företaget ska nå till våra uppsatta mål.
  • Gärna kavlar upp ärmarna och får jobbet gjort. Under perioder klarar du av ett väldigt högt arbetstempo och trivs med många bollar i luften.
  • Är van att jobba mot uppsatta mål, är tävlingsinriktad och ger dig tusan på att krossa de mål som finns.
  • Är en person som alltid vill lära sig nya saker, särskilt nya system och applikationer. Goda kunskaper inom exempelvis Office och god generell Tech-kunskap ser vi som en självklarhet.
  • Behärskar engelska i tal och skrift då kommunikation både internt och externt många gånger sker på engelska. Goda kunskaper i tyska, franska, spanska, holländska, finska eller norska är meriterande.

 

Om du har en utbildning inom exempelvis digital marknadsföring är det positivt. Vi är dock övertygade om att rätt personlighet och driv är viktigare en formell utbildning. Har du visat på goda resultat och prestationer tidigare betyder det mer än en examen.

Känns det här som en spännande utmaning för dig? Skicka in en ansökan direkt till marie.backwall@designonline.se. Sista ansökningsdag är 15 maj, dock går vi igenom ansökningar löpande och kan tillsätta tjänsten innan ansökningstiden har gått ut.

Att jobba på designonline.se

Meet Pearl Safari – Intern at Scandinavian Design Center

Upon commencing my junior year in Sydney, I was interested in an internship that would  better my experience in my field of study – International Business. I chose Scandinavian  Design Center since it matched my career goals. I’m keen in working for an organization that  undertakes global operational activities. Having spent 15 weeks here, I have worked with  people of different nationalities in a vibrant work setting. 

I was taken under the wing of my mentor, Annika with whom I closely worked with on the  English site. I was mostly impressed with the amount of responsibility given to me within a short period. At the company, I was encouraged and supported to develop my own  Marketing events. Observing what professionals do helped in gaining new insights about the  field. During this journey, I also had a chance to develop my analytical and interpersonal  skills. 

The internship was not only professional but also a human experience. The hierarchy was  very flat, something I experienced for the first time. I would always look forward to the fika  and lunch breaks with my colleagues. From time to time, we had after-work activities such as  dinners and barbeques, which were always filled with laughter. 
I have nothing but praise for all my colleagues, who helped shape this fantastic experience  here. The internship was relevant to my studies and has been nothing short of a practical  and enriching process. It is something that will be very useful in my future career – which will  hopefully continue in Sweden once I graduate.