Jobba hos oss

Vill du jobba med den ledande e-butiken inom skandinavisk design?

Vi på designonline är en kreativ grupp med olika kompetenser som tillsammans driver och utvecklar den ledande e-butiken inom skandinavisk inredning och design. Vi är stolta över att kunna presentera fler än 170 välrenommerade varumärken och tusentals olika designprodukter. Våra kunder finns i hela världen och det är en stor och spännande utmaning att arbeta mot en internationell marknad.

 

Vi söker ständigt nya engagerade medarbetare

Vi söker dig som brinner för inredning och vill arbeta i ett snabbt växande företag tillsammans med kreativa medarbetare. Vi värdesätter en prestigelös arbetsmiljö där människor i olika åldrar och med olika bakgrund är med och formar nya idéer.

Tidigare erfarenhet från e-handel är värdefullt för oss samt erfarenhet av att arbeta mot en internationell marknad. Språkkunskaper är en kompetens som efterfrågas alltmer i takt med att vi satsar på nya marknader.

 

På designonline jobbar vi inom följande områden:

Kundservice
Lager & logistik
Sortiment & Inköp
Ekonomi
Marknad & Kommunikation
IT

 

Välkommen att höra av dig till oss!

Skicka din intresseanmälan till bank.bergstrom@designonline.se. Skriv "Intresseanmälan" i ämnesraden.

 

 

Just nu söker vi:

Scand. Design Online AB söker en norsktalande webbredaktör. För att nå våra tillväxtmål, och samtidigt möta våra kunders krav på ett professionellt innehåll i våra e-handelsplatser, anställer vi nu ytterligare personal.

 

Vi tror att du är effektiv och snabb med en passion för nätets möjligheter. Sannolikt har du högskoleutbildning inom media eller journalistik med erfarenheter av webbpublicering eller webbdesign. Goda kunskaper i Photoshop och att skriva bra texter är ett krav. Har du dessutom kunskap om användarvänlighet på webben och sökmotoroptimering så är det meriterande.

 

Som person är du driven, kreativ och målmedveten med ett intresse för att göra ett fullgott arbete baserat på hög kvalitet. Du kommer att arbeta tillsammans med vår produkt- och sortimentsansvariga och möjligheterna att påverka dina arbetsuppgifter är stora.

 

Välkommen med din ansökan till annika.krause@scandinaviandesigncenter.com. Märk ansökan i ämnesraden med ”Norsktalande webbredaktör”.

Vilka är vi?

 

Allt började år 2002, här i Kalmar, med en passion för Skandinavisk inredningsdesign och en vision att göra det tillgängligt runt om i världen.

Det som började som en web-shop på svenska och engelska finns nu tillgängligt på nio språk (och det blir fler!).

Idag är vi stolta över att ha skapat en plattform som låter oss dela vår passion för vacker design. Som en ledande destination för designentusiaster runt om i världen erbjuder vi ett omfattande sortiment från välkända varumärken, klassiska som moderna, som fångar det allra bästa av Skandinavisk inredning.

Mer än 13 000 produkter, fler än 150 varumärken.

Vid dina fingerspetsar. Över hela världen.

 

Vad innebär tjänsten?

 

För att nå våra tillväxtmål och möta våra kunders krav på en professionell nivå, söker vi nu efter en individ att ansluta sig till vår unga och internationella kundserviceavdelning.

Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer vara att lösa kundärenden via telefon, e-mejl och chatt. Ytterligare arbetsuppgifter innefattar administrativt arbete i form av returärenden och liknande. 

 

Vem söker vi?

 

Dig, förhoppningsvis! Vår kundserviceavdelning är en enormt viktig del av vår verksamhet då kundservice är en väsentlig del av shoppingupplevelsen, speciellt inom e-handel. En snabb och pålitlig service hjälper till att bygga tillit och eliminerar alla frågor och tvivel en kund kan ha för att få en bättre shoppingupplevelse.

 

Vi söker därför efter engagerade studenter som trivs att jobba i ett högt tempo och är ivriga att lära sig någonting nytt. Du behöver vara flytande i både svenska och engelska och det är meriterande om du även behärskar ett tredje språk. Vår shop är för tillfället tillgänglig i följande språk: svenska, norska, engelska, tyska, finska, danska, franska, spanska och holländska.

Du förväntas kunna arbeta vid behov, vardagar och helger samt vid lov och andra ledigheter.

 
Du är välkommen att skicka din ansökan till marie.backwall@scandinaviandesigncenter.com.

Vänligen märk din ansökan med ”Ansökan Kundservice Extra”.

Rekrytering sker löpande.

Vilka är vi?

 

Allt började år 2002, här i Kalmar, med en passion för Skandinavisk inredningsdesign och en vision att göra det tillgängligt runt om i världen.

Det som började som en web-shop på svenska och engelska finns nu tillgängligt på nio språk (och det blir fler!).

Idag är vi stolta över att ha skapat en plattform som låter oss dela vår passion för vacker design. Som en ledande destination för designentusiaster runt om i världen erbjuder vi ett omfattande sortiment från välkända varumärken, klassiska som moderna, som fångar det allra bästa av Skandinavisk inredning.

Mer än 13 000 produkter, fler än 150 varumärken.

Vid dina fingerspetsar. Över hela världen.

 

Vad innebär tjänsten?

 

För att nå våra tillväxtmål och möta våra kunders krav på en professionell nivå, söker vi nu efter en individ att ansluta sig till vår unga och internationella kundserviceavdelning.

Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer vara att lösa kundärenden via telefon, e-mejl och chatt. Ytterligare arbetsuppgifter innefattar administrativt arbete i form av returärenden och liknande. 

 

Vem söker vi?

 

Dig, förhoppningsvis! Vår kundserviceavdelning är en enormt viktig del av vår verksamhet då kundservice är en väsentlig del av shoppingupplevelsen, speciellt inom e-handel. En snabb och pålitlig service hjälper till att bygga tillit och eliminerar alla frågor och tvivel en kund kan ha för att få en bättre shoppingupplevelse.

Vi söker därför efter en positiv, serviceminded och driven person som är villig att ta initiativ och är ivrig att lära sig någonting nytt. Du behöver vara flytande i både svenska och engelska och vi ser gärna att du även behärskar ett tredje språk flytande. Vår shop är för tillfället tillgänglig i följande språk: svenska, norska, engelska, tyska, finska, danska, franska, spanska och holländska.

Du är välkommen att skicka din ansökan på engelska till marie.backwall@scandinaviandesigncenter.com.

Vänligen märk din ansökan med ”Ansökan Kundservicemedarbetare”.

 

Du är välkommen att skicka din ansökan på engelska till marie.backwall@scandinaviandesigncenter.com.

Vänligen märk din ansökan med ”Ansökan Kundservicemedarbetare”.

Sista ansökningsdag: 20/08/2017.

Scand. Design Online AB söker nya lagermedarbetare till vårt plock- och packlager. Vi söker personer som kan jobba under vår högsäsong samt hoppa in med kort varsel.

 

Vi söker dig som trivs att jobba i ett högt tempo, är stresstålig och samtidigt har förmåga att arbeta noggrant och effektivt. Du är ansvarsfull, driven och pålitlig, har en positivt målmedveten inställning till jobbet och har inga problem att ta i. Då du kommer att jobba med ett stort antal artiklar krävs även ett bra ordningssinne. 

 

Vi jobbar som ett team på lagret men det ingår mycket enskilt arbete och det är därmed viktigt att du kan jobba självständigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du kan hoppa in med kort varsel. Vi välkomnar såväl kvinnliga som manliga sökanden till tjänsten i vårt härliga lagergäng.

 

Just nu söker vi personer för 2 månaders jobb under vår högsäsong, november och december, 50-100%. Möjlighet till vidare jobb finns för rätt person. Välkommen med din ansökan till michael.hartzell@designonline.se. Märk ansökan i ämnesraden med ”Lagermedarbetare”.

Att jobba på designonline.se

Meet Pearl Safari – Intern at Scandinavian Design Center

Upon commencing my junior year in Sydney, I was interested in an internship that would  better my experience in my field of study – International Business. I chose Scandinavian  Design Center since it matched my career goals. I’m keen in working for an organization that  undertakes global operational activities. Having spent 15 weeks here, I have worked with  people of different nationalities in a vibrant work setting. 

I was taken under the wing of my mentor, Annika with whom I closely worked with on the  English site. I was mostly impressed with the amount of responsibility given to me within a short period. At the company, I was encouraged and supported to develop my own  Marketing events. Observing what professionals do helped in gaining new insights about the  field. During this journey, I also had a chance to develop my analytical and interpersonal  skills. 

The internship was not only professional but also a human experience. The hierarchy was  very flat, something I experienced for the first time. I would always look forward to the fika  and lunch breaks with my colleagues. From time to time, we had after-work activities such as  dinners and barbeques, which were always filled with laughter. 
I have nothing but praise for all my colleagues, who helped shape this fantastic experience  here. The internship was relevant to my studies and has been nothing short of a practical  and enriching process. It is something that will be very useful in my future career – which will  hopefully continue in Sweden once I graduate.