Jobba hos oss

Vill du jobba med den ledande e-butiken inom skandinavisk design?

Vi på designonline är en kreativ grupp med olika kompetenser som tillsammans driver och utvecklar den ledande e-butiken inom skandinavisk inredning och design. Vi är stolta över att kunna presentera fler än 170 välrenommerade varumärken och tusentals olika designprodukter. Våra kunder finns i hela världen och det är en stor och spännande utmaning att arbeta mot en internationell marknad.

 

Vi söker ständigt nya engagerade medarbetare

Vi söker dig som brinner för inredning och vill arbeta i ett snabbt växande företag tillsammans med kreativa medarbetare. Vi värdesätter en prestigelös arbetsmiljö där människor i olika åldrar och med olika bakgrund är med och formar nya idéer.

Tidigare erfarenhet från e-handel är värdefullt för oss samt erfarenhet av att arbeta mot en internationell marknad. Språkkunskaper är en kompetens som efterfrågas alltmer i takt med att vi satsar på nya marknader.

 

På designonline jobbar vi inom följande områden:

Kundservice
Lager & logistik
Sortiment & Inköp
Ekonomi
Marknad & Kommunikation
IT

 

Välkommen att höra av dig till oss!

Skicka din intresseanmälan till bank.bergstrom@designonline.se. Skriv "Intresseanmälan" i ämnesraden.

 

 

Just nu söker vi:

Drivna Utvecklare inom e-handel till Designonline i Kalmar sökes.
 
Om tjänsten
Vi söker nu dig som vill bli del av ett härligt gäng, där vi blandar skratt och hög kvalité för att leverera det bästa till våra kunder. Att jobba som utvecklare hos oss passar dig som gillar variation, uppskattar problemlösning och vill utvecklas i din profession.
 
Som utvecklare kommer du att tillsammans med dina kollegor ansvara för utveckling av företagets system och tekniska processer. Arbetsplatsen präglas av drivkraft och stort fokus på digitala marknadsplattformar och användarvänliga system.

Med ett intresse för programmering och ett naturligt engagemang för att delta i teamet både på ett personligt och yrkesmässigt plan bidrar du till vår affärsmässiga utveckling som organisation. Som utvecklare är du delaktig i olika projekt som syftar till att skapa effektiva system och processer, där det ges stort utrymme att komma med egna idéer.
 
Hos Designonline får du jobba i site-teamet som utvecklar e-handelsplattformen. Du kommer bygga tjänster och funktioner både till besökare och kunder men även verktyg som används av anställda i bolaget. Du får vara med i hela utvecklingsprocessen, från vision och planering till deploy i produktion. Tillsammans med teamet levererar du plattformen som hela bolaget bygger på.
Placeringsort är Kalmar.
 
Kvalifikationer
Vi tror att du har minst 4 års erfarenhet av att ha arbetat med IT i någon form samt erfarenhet av att jobba i större projekt sen tidigare. Dina kompetenser finns bland annat inom .NET MVC, Episerver Commerce, SQL, CSS och Javascript. Har du erfarenhet av Cloudhosting, Serverless och komplexa integrationsflöden är det meriterande. 
 
Som person är du lösningsorienterad och trivs i en roll med mycket ansvar. Du är driven och vågar ta egna initiativ. Du är strukturerad och kan planera och organisera arbetet tillsammans med dina kollegor, vilket kräver en god samarbetsförmåga och är att du är lyhörd.
Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
 
Om arbetsgivaren
Designonline startades 2002 och har idag kunder i fler än sjuttio länder. Våra webbplatser administreras med en toppmodern E-handelsplattform byggd för att växa med all tänkbar funktionalitet i många språk och med avancerad logistik. Vår ambition är inte att presentera allt som finns på marknaden, utan ett urval av det allra bästa. Därför lägger vi ett stort arbete på att finna produkter som ger det lilla extra till ditt hem.
Läs mer på www.designoline.se
 
Hur du ansöker
I denna rekrytering samarbetar Designonline med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. 
För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.
Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post linda@telinrekrytering.se

Välkommen med din ansökan.

We are looking for an International Site Coordinator to fill in during a parental leave starting latest in the beginning of September. The position is preliminarily one year, but as we are a growing company, there are good chances for longer employment for the right candidate.

The position of the International Site coordinator is to coordinate and keep track of content and quality on our international pages. As part of the Commercial department, your role is to help us drive the sales internationally in the best possible way. This requires our pages to be up to date at all times in regards to assortment, content and marketing material.

 

Your areas of responsibility are:

  • Creating effective routines to keep the pages up to date
  • Collaborating with our external translation partners, always ensuring we receive top-quality content.
  • Coordinating translations of other materials both in house and externally on a tight schedule
  • Updating and improving the quality of the page
  • Scheduling and following up campaign material on and off page
  • Helping in other administrative tasks that include testing of functions, last minute changes in material communicated, uploading of content and price files and more.

 

In order to succeed in the role, you are:

  • An organization genius! You love structuring, juggling and keeping track of different tasks.
  • Detail orientated and effective. You can determine which tasks are most important at the time and know which ones can be done quickly and which ones need more thought.
  • You are a good communicator as your job includes collaboration and communication with both the rest of the company and external partners.
  • You dare to test new things, challenge the current way of working and always strive to improve routines. We expect that you are independent and dare to take your own decisions based on what you think is best for the company and the company goals.
  • You are fluent in English. Additional skills in one or more of the following languages is meriting but not a must: Swedish, German, Norwegian, Dutch, French, Danish, Finnish.
  • You are open to change. The exact tasks in this position will vary depending on what projects are currently being worked on, the time of the year and current need.

 

 Please send your application to annika.krause@designonline.se. Send in your application in Swedish or English with the following subject line: "International Site Coordinator".

Scand. Design Online AB söker nya lagermedarbetare till vårt plock- och packlager. Vi söker personer som kan vara flexibla och jobba lägre procent samt hoppa in extra med kort varsel. 

Vi söker dig som trivs att jobba i ett högt tempo, är stresstålig och samtidigt har förmåga att arbeta noggrant och effektivt. Du är ansvarsfull, driven och pålitlig, har en positivt målmedveten inställning till jobbet och har inga problem att ta i. Då du kommer att jobba med ett stort antal artiklar krävs även att du är ordningsam.  
Vi jobbar som ett team på lagret men det är mycket enskilt arbete och det är därmed viktigt att du kan jobba på självständigt mot uppsatta mål.

 

Just nu tar vi gärna emot spontanansökningar mot julhandel (oktober, november och december) men även öppningar som sker på andra tider på året. Tjänsterna börjar allmänt som timtjänster men i kombination med försäljningsökning och ändringar i personalstyrka finns möjligheter till mer. Vi tror att gott arbete lönar sig.

Vi välkomnar såväl kvinnliga som manliga sökanden till tjänsten i vårt härliga lagergäng. 


Välkommen med din ansökan(CV + PB) till michael.hartzell@designonline.se . Märk ansökan i ämnesraden med ”Lagermedarbetare”. Obs! Glöm inte presentera dig och vem du är som person samt varför du skulle passa bra hos oss.

 

Att jobba på designonline.se

Meet Pearl Safari – Intern at Scandinavian Design Center

Upon commencing my junior year in Sydney, I was interested in an internship that would  better my experience in my field of study – International Business. I chose Scandinavian  Design Center since it matched my career goals. I’m keen in working for an organization that  undertakes global operational activities. Having spent 15 weeks here, I have worked with  people of different nationalities in a vibrant work setting. 

I was taken under the wing of my mentor, Annika with whom I closely worked with on the  English site. I was mostly impressed with the amount of responsibility given to me within a short period. At the company, I was encouraged and supported to develop my own  Marketing events. Observing what professionals do helped in gaining new insights about the  field. During this journey, I also had a chance to develop my analytical and interpersonal  skills. 

The internship was not only professional but also a human experience. The hierarchy was  very flat, something I experienced for the first time. I would always look forward to the fika  and lunch breaks with my colleagues. From time to time, we had after-work activities such as  dinners and barbeques, which were always filled with laughter. 
I have nothing but praise for all my colleagues, who helped shape this fantastic experience  here. The internship was relevant to my studies and has been nothing short of a practical  and enriching process. It is something that will be very useful in my future career – which will  hopefully continue in Sweden once I graduate.