Designonline lanserar egna varumärket Nordic Nest

Designonline, en av Skandinaviens största designbutiker på nätet, lanserar det nya varumärket Nordic Nest. Den första produktlinjen består av en serie mattor i flera färger och mönster. Fler produkter inom varumärket lanseras successivt.

 

Designonline är en av Skandinaviens största designbutiker på nätet. Nu lanserar företaget sitt egna varumärke – Nordic Nest.

 

Nordic Nest står för skandinavisk design sprungen ur den nordiska designtraditionen. Nordic Nest blickar bakåt och framåt, hämtar influenser och inspiration från olika håll men alltid med fötterna i den nordiska designmyllan. Den första produktlinjen består av en serie mattor i flertalet färger och mönster. Fler produkter inom varumärket kommer att lanseras successivt.

 

Produkterna inom Nordic Nest formges inhouse framtagna i Designonlines egna designstudio av formgivarna Matilda Kvarmo och Anna Magnusson. I framtiden planeras även spännande samarbeten med externa formgivare.

 

Vår design är här och nu, tidlös och nutida men med Skandinaviens långa hantverkstradition ständigt närvarande. Det klassiska och grafiska uttrycket finns alltid som en grund men självklart med en liten flirt med rådande trender, säger Matilda Kvarmo, AD och en av formgivarna bakom varumärket Nordic Nest.

 

Medarbetarna i vår designstudio har stor kompetens inom design och inredning, de har stor kunskap och erfarenhet efter många år i branschen. Att ta fram ett eget varumärke är ett bevis på detta, säger Jörgen Bödmar, VD för DesignOnline.

 

Våra kunder har länge efterfrågat att vi tar fram en egen produktlinje. Nordic Nest är ett steg i riktningen att uppfylla våra kunders önskemål om god svensk design av hög kvalitet, avslutar Jörgen Bödmar.

 

Publicerad 2015-06-04